VI GJORDE DET! Vi har gennemført Net Zero kampagnen på Goplay!
Vi har gennemført den tredje milepæl af “Net Zero på 12 måneder” kampagnen! Det er alt sammen på grund af deltagernes FANTASTISKE samarbejde og bidraget fra vores partnere, Collectia og United Cities, der har fået det til at ske! Vi føler os meget stolte over, at vi takket være de daglige skridt doneret af 11.859 deltagere rundt om i verden gennem den gratis Xplora App, har nået skridtmålet på 1.500.000.000 og har derfor gennemført kampagnen!
Tillykke til de tre vindere!
Vi vil gerne takke jer alle for at donere jeres skridt, I har været utrolig generøse med jeres bidrag! Xplora har allerede kontaktet de tre vindere af den tredje udfordring, og de vil blive belønnet med; en 64 GB Apple iPad til den første vinder, Apple Airpods Pro til den anden og en Nintendo Switch til den tredje.
Nu er det tid til at vente på den mest specielle del af projektet: at se, hvordan solpanelerne ser lyset, begynder at arbejde og begynder at forbedre livet for Libanons borgere. Den mest specielle og taknemmelige del af hele denne rejse, uden tvivl.
Hvis du er nået så langt uden at vide, hvad Net Zero i 12 måneder kampagnen er, så lad os kort forklare, hvad det går ud på:
Hvad handler Net Zero kampagnen i Libanon om?
“Net Zero i 12 måneder” kampagnen blev skabt for at tackle globale problemer ved at handle lokalt, startende med dette projekt i Libanon.
Det er et bæredygtigt initiativ skabt af Xplora sammen med United Cities og Collectia, som er vores projektpartnere, for at gøre en reel indflydelse i verden og ændre andres liv. Målet med Net Zero kampagnen var at hjælpe tusindvis af mennesker i Libanon med at få adgang til en ren og bæredygtig energikilde, og dermed give dem mulighed for at genopbygge deres liv ved at bygge et helt solcelleanlæg.
Kampagnen havde til formål at bringe ren energi til landsbyen Bchaaleh i Libanon ved at bygge et solcelleanlæg på rekord tid. Landsbyen Bchaaleh ligesom mange områder af verden, lider af en kæmpe energikrise med adgang til kun 2 timers elektricitet om dagen, hvilket gør grundlæggende opgaver som at arbejde, spise eller studere en odyssé for mange.
Derfor vil vores pilotprojektet bidrage til at bringe grøn energi og give mulighed for: mere produktive arbejdstider, bedre sundhedstjenester, bedre læringsmiljøer, bæredygtig fødevareproduktion og nye forretningsmuligheder.
H2: Hvor fandt Net Zero kampagnen sted?
Kampagnen fandt sted på Goplay platformen, på vores gratis Xplora app. For dem, der ikke kender dem, er Xploras overordnede app kampagner specielt designet til børn, der ejer et Xplora ur og arbejder ved at tælle skridt: Jo flere skridt du tager om dagen, jo flere chancer har du for at vinde præmier og rykke niveauer op i kampagnerne. Selvom denne kampagne have til formål at involvere både voksne og børn var det en mulighed igennem appen at byde alle typer brugere velkommen til at tilmelde sig og deltage kampagnen: alt de skulle gøre var at registrere og tælle deres fysiske aktivitet gennem skridttælleren.
Net Zero kampagnen kombinerede gamification, fysisk aktivitet og bevidstgørelse, som væsentlige faktorer for at holde børn engagerede og interesserede i kampagnen, for at holde dem i leg uden at være klistret til en
skærm ved, for at have dem donere deres skridt for at få adgang til præmierne og for at lære dem, hvad der sker på anden side af verden.
Selvom det normalt er mere populært blandt børn, da Goplay platformen er blevet skabt af og for dem, var der ved denne lejlighed lidt mere deltagelse fra voksne, hvilket efterlod meget ens endelige resultater med 5.537 app abonnenter og 5.452 ur abonnenter. Og efterlader noget ret værdifuld bevidsthed data: vi er alle villige til at give lidt af os selv og tage skridt fremad, når det kommer til at hjælpe andre og reducere vores fodaftryk på planeten.
Hvor mange lande var involveret?
Kampagnen blev oversat til 13 sprog: engelsk, spansk, tysk, norsk, svensk, dansk, finsk, fransk, italiensk, ungarsk, hollandsk, amerikansk engelsk og arabisk (LBN), og tiltrak deltagere fra 60 lande over hele verden.
Top 10 lande med flest deltagere var Tyskland med 5.410, Norge med 897 og Sverige med 814, efter lande som Finland med 614, Storbritannien med 484, Danmark med 484, Spanien med 434, Østrig med 377, Ungarn med 244 og USA med 282.
Selvom det ikke nødvendigvis var de lande, der bidrog mest i antal af skridt fordi at ifølge antallet af donerede skridt, var de lande, der toppede ranglisten over dem, der donerede flest skridt til kampagnen, følgende: Tyskland 2.099.900.482, Norge 443.429.836, Sverige 362.410.350, Finland 313.325.308, Danmark 230.497.630, Spanien 156.562.706, Østrig 142.839.059, Storbritannien 142.563.355, Schweiz 135.186.486 og Italien 90.213.182.
Vi udråber Tyskland som den velfortjente vinder af Net Zero kampagnen med hensyn til både antallet af deltagere og antallet af skridt doneret, efterfulgt af Norge på andenpladsen og Sverige på tredje.
Hvordan går installationen i Libanon?
Installationen af solpaneler startede den 1. september i Bchaaleh (Libanon), og siden da har der været store fremskridt i projektet. Indtil videre er jordforberedelsen og jordprøverne færdiggjort, og fundamentblokkene og strukturerne er næsten halvvejs. Hvis alt går som det skal, forventes installationen at være afsluttet i midt december, og vil involvere mere end 40 personer.
For nylig havde United Cities mulighed for at rejse til Libanon for at besøge alle de nye udviklinger på stedet sammen med konsulent- og entreprenørfirmaet, ME Green med ansvar for Net Zero projektet i Libanon. Billedet nedenfor er fra deres sidste besøg.
Det er så spændende at se, hvordan alt er på rette spor, og at vi nærmer os slutmålet!
Udvikling af solcelleanlægget i Bchaaleh, Libanon
I mellemtiden kan du holde øje med vores LinkedIn og virksomhedsblog for de seneste nyheder og opdateringer.
Genoplev kampagnen
Hvis du gik glip af en del af kampagnen og gerne vil genopleve den igen, er dette din chance. Vi inviterer dig til at se videoerne fra kampagnen på vores YouTube kanal. Under Xplora/Net Zero-ESG playlisten finder du podcasts om projektet og interviews med libanesiske borgere. For mere information kan du også besøge Goplay platformen for at se, hvordan kampagnen er blevet udviklet på Xplora appen.
Hjælp os med at skabe opmærksomhed og spred ordet ved at dele kampagnen med familie og venner!
Vi holder jer løbende opdateret om kampagnen!