BETINGELSER OG VILKÅR FOR BRUG AF XPLORA
Oversigt over Xplora: Xplora er en tjeneste udbudt af Xplora Technologies Denmark ApS (CVR Nr. 41352159) Njalsgade 76, 3. sal, København S, 2300, og består af de følgende integrerede komponenter:
- (i) Smartwatch Xplora (“Xplora-uret”),
- (ii) SIM-kort og Xplora-tjenester («Xplora-abonnementet»); og
- (iii) Mobilapplikationen Xplora (“Xplora-appen”)
Xplora-uret kan konfigureres, spores og kontaktes via Xplora-abonnementet og Xplora-appen. Xplora-uret kan ikke anvendes uden Xplora-appen.
Oversigt over betingelser & vilkår: Nedenstående betingelser gælder for din adgang til, og anvendelse af Xplora:
- A Almindelige købsvilkår: Gælder for dit køb af Xplora-uret, hvis du har købt det via www.xplora.dk
- B Abonnementsvilkår: Gælder for dit køb af Xplora-abonnementet
- C Servicevilkår: Gælder for din anvendelse af Xplora-appen.
Personoplysninger: Du kan finde yderligere oplysninger om, hvilke personlige data der indsamles via Xplora-appen og Xplora-uret, og hvordan disse behandles i vores privatlivspolitik. Vores Privatlivspolitik finder du her (Senest opdateret maj 2024).
A ALMINDELIGE KØBSVILKÅR
1. Parterne
Sælgeren er: Xplora Technologies Danmark ApS,
CVR Nr. 41352159,
Email: Xplora kan kontaktes via en indsendt kontaktformular gennem vores support.
Njalsgade 76, 3. sal, København S, 2300
herefter benævnt “sælger” / eller ”Xplora Technologies Denmark”.
Kunden er den forbruger, der foretager ordren og i det følgende benævnt “Kunde” / “kunden” / “dig”. Xplora Technologies Denmark indgår ikke aftaler med mindreårige personer (personer under 18 år), undtagen i de tilfælde hvor mindreåriges værge har samtykket. Aftaler kan kun indgås med kunder, der har en leveringsadresse i Danmark.
2. Priser og afgifter
Alle priser angives i DKK.
Den angivne pris for produktet og tjenesten er den samlede pris, som køberen skal betale. Denne pris inkluderer alle afgifter herunder moms. Xplora Technologies Denmark kan frit ændre de oplyste priser uden forudgående varsel. Er der sket en åbenlys trykfejl og køber rimeligvis burde vide eller ved, at der er tale om en trykfejl, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
3. Betaling
Det er muligt at foretage betaling med faktura, betalingskort og via Klarna:
3.1 Betaling med faktura
Når uret købes og betales med et betalingskort, sendes en faktura via e-mail månedligt fra Xplora Technologies Denmark for tjenesterne. Fakturaens betalingsbetingelser er 14 dage. I tilfælde af forsinket betaling opkræves et påmindelsesgebyr og misligholdelsesrenter. I tilfælde af manglende betaling overføres fakturaerne til inkasso.
3.2 Betaling via Klarna
Hvis dit køb finansieres via Klarna eller Klarna-appen, er det Klarnas vilkår og betingelser, der gælder. Du kan læse mere om klarnas vilkår og betingelser her. Vi trækker altid først beløbet, når ordren er gennemført. Vi tager ikke kortgebyrer.
For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.
4. Fortrolighed
Hos Xplora Technologies Denmark mener vi, at tillid og fortrolighed er afgørende for et godt samarbejde. Alle oplysninger modtaget fra dig eller om dig vil blive behandlet fortroligt, og alle medarbejdere er underlagt tavshedspligt.
5. Ansvar
Xplora Technologies Denmark er ansvarlige i overensstemmelse med dansk rets ufravigelige regler. Det kan ikke garanteres, at du kan anvende downloadede filer på alle computere, og ved brugen af filerne vil det altid formodes, at du er i besiddelse af en software, som kan åbne/læse den relevante fil.
6. Levering
6.1 Fragt
Pakken leveres til pakkeshop eller i butik, hvor du selv henter pakken. Transporttid er normalt 1-3 arbejdsdage, afhængigt af lokation. Pakken kan leveres til hele landet. Du vil modtage besked om, at pakken er ankommet via SMS, e-mail eller meddelelse i postkassen.
6.2 Uafhentede pakker
Pakker, der ikke hentes inden for syv (7) dage, returneres til Xplora Technologies Denmark. Hvis dette sker, vil du blive opkrævet de reelle udgifter, vi bliver pålagt af fragtfirmaet, for at de har returneret varen til os. Fortrydelsesretten udløses ikke automatisk af, at pakken ikke hentes.
6.3 Transportskader
Xplora Technologies Denmark er ansvarlig for varer, der er beskadiget eller mistet under transporten til dig. Klager på grund af transportskader skal ske inden for en rimelig tid og senest to måneder efter modtagelse. Når du modtager forsendelsen, opfordrer vi derfor til, at du kontrollerer, at produktet ikke er beskadiget under transporten.
7. Fortrydelsesret
Du har som forbruger ret til at træde tilbage fra aftalen i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven. Formularen for fortrydelsesret kan du downloade her! Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele os dette inden for fjorten (14) dage efter modtagelsen af varen. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget varerne.
Meddelelsen skal gives til os via en indsendt kontaktformular gennem vores support her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
8. Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
9. Returnering ved fortrydelse
Du skal sende din ordre retur til os senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering, vil du modtage et retur-label fra Xplora Technologies Denmark, som giver dig gratis retur-fragt.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Der skal derfor gemmes postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
10. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde varen fungerer på.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
11. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du det fulde beløb tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Det gælder dog ikke, såfremt varen beskadiges, som følge af uretmæssig eller fejlagtig brug eller håndtering af varen. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer din betaling senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre der er fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, vil du modtage nærmere information om hvilken adresse, du skal tilbagesende varen til.
Varen sendes til:
Xplora Mobile/Co BBAB
Renhållningsgatan 2
274 30 Skurup
Sverige
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
12. Reklamation
Hvis en vare afviger fra det, der følger af aftalen mellem dig og Xplora Technologies Danmark, eller på en anden måde ikke svarer til beskrivelsen fra Xplora Technologies Denmark, kan varen returneres til reklamationsbehandling. Kun mangler, der kvalificerer sig som en mangel i henhold til købelovens § 78 omfattes af reklamationsretten. Reklamationsretten inkluderer for eksempel ikke mangler som følge af normal slid.
Købelovens regler finder anvendelse på varekøb. Du har derfor 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Du har derfor mulighed for at få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation, som Xplora Technologies Denmark tager stilling til.
Reklamationsretten finder ikke anvendelse, hvis manglen er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du kan reklamere over et produkt ved at kontakte Xplora Technologies Denmark via en indsendt kontaktformular gennem vores support her.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Electrocare Nordic AB
Låsblecksgatan 7
589 41 Linköping
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
13. Klage adgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via en indsendt kontaktformular gennem vores support
Har vi ikke fundet en løsning sammen, har du mulighed for at indgive en klage til Center for Klageløsning;
Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg 8800
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket, uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
14. Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Xplora Technologies Denmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på xplora.dk er Technologies Denmark ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan kontakte os her.
B ABONNEMENTSVILKÅR
- Indledning
Disse vilkår gælder for din ordre af Xplora-Abonnementet. Xplora-abonnementet består af et SIM-kort med tilhørende mobilabonnement og Xplora-tjenesten. Xplora-tjenesten inkluderer adgang til Xplora-appen og dens funktionaliteter for dig og dine kære, som er nødvendige for at benytte sig af Xplora-uret. Hvis du ikke har et Xplora Technologies Denmark SIM-kort, eller på et senere tidspunkt vælger at bruge en anden SIM-kortudbyder, gælder disse betingelser kun for Xplora-tjenesten. I dette tilfælde er der et månedligt servicegebyr for brugen af Xploras tilknyttede Smartwatch-produkter*.
*Ikke-refunderbart
2. Aftalen
Aftalen består af disse almindelige købsvilkår, samt de oplysninger der er oplyst i bestillingen og eventuelt særskilte vilkår. I tilfælde af modstridende oplysninger har det, der er aftalt specifikt mellem parterne, forrang, forudsat at det ikke er i strid med ufravigelig lovgivning. Derudover gælder relevante lovbestemmelser, der regulerer køb af varer mellem virksomheder og forbrugere.
3. Parterne
Sælgeren er: Xplora Technologies Danmark ApS,
CVR Nr. 41352159,
e-postadresse: Kontakt os via indsendt kontaktformular gennem vores support her.
Njalsgade 76, 3. sal, København S, 2300
herefter benævnt “sælger” / eller ”Xplora Technologies Denmark”.
Kunden er den forbruger, der foretager ordren og i det følgende benævnt “Kunde” / “kunden” / “dig”. Xplora Technologies Denmark indgår ikke aftaler med mindreårige personer (personer under 18 år), undtagen i de tilfælde hvor mindreåriges værge har samtykket. Aftaler kan kun indgås med kunder, der har en leveringsadresse i Danmark.
4. Xplora abonnement er en integreret del af uret
Xplora-abonnementet er en integreret del af uret, og Xplora-uret leveres med et forudinstalleret SIM-kort fra Xplora Technologies Denmark. Du skal downloade Xplora-appen, oprette en personlig bruger og derefter tilføje en Xplora-telefon for at bruge abonnementet/tjenesten. Abonnementet/tjenesten aktiveres ved trin 2, når du køber og bestiller dit Xplora. En kreditkontrol udføres i forbindelse med aktiveringen.
SIM-kortet er installeret i Xplora-uret og kan kun bruges i dette ur. Hvis SIM-kortet bruges på en anden enhed (inklusive forsøg på at bruge det), betragtes dette som et kontraktbrud, og Xplora-abonnementet afsluttes derefter øjeblikkeligt. Du vil blive holdt erstatningsansvarlig for det tab, der opstår som følge af kontraktbrud.
Hvis du ønsker at genaktivere dit Xplora-abonnement, bedes du kontakte Xplora Technologies Denmark.
5. Overdragelse af Xplora-abonnement
5.1 Kundens overdragelse
Hvis Xplora Technologies Denmark samtykker, kan kunden overføre abonnementet til andre, der opfylder Xplora Technologies Denmark’s kundekrav. Kunden skal sende en skriftlig forespørgsel til Xplora Technologies Denmark om overførslen. Oplysninger om den nye kunde skal videreformidles til Xplora Technologies Denmark. Den tidligere kunde skal betale alle udestående fordringer. Når alle udestående krav knyttet til Xplora Technologies Denmark er betalt, anses aftalen med tidligere kunde for at være afsluttet. Xplora Technologies Danmark er berettiget til at opkræve et administrations/håndteringsgebyr for håndteringen af overførslen. For eksempel at der skal betales et gebyr for overførslen som ved tegning af et nyt abonnement. Når overdragelse af ejerskabet er fuldført, overtager den nye kunde alle rettigheder og forpligtelser knyttet til abonnementet.
5.2 Xplora Technologies Denmark – Overførsel
Xplora Technologies Denmark kan overføre alle forpligtelser i aftalen til et andet firma, hvis overførslen ikke er urimelig for kunden.
5.3 Udskiftning af SIM-kort
Kunden kan frit skifte leverandør af SIM-kort, når bindingsperioden er udløbet. Ved skift af leverandør til abonnementet, skal kunden give besked via en indsendt kontaktformular gennem vores support mindst 3 uger før ændringen finder sted. Kunden vil derefter blive kontaktet vedrørende processen til overførsel af abonnementet. Xplora-tjenesten er en omfattende service, hvor Xplora Technologies Denmarks SIM-kort er forudinstalleret i Xplora-uret. Ved skift af leverandør indgår kunden en ny aftale med en ny leverandør af SIM-kort. Det skal påpeges, at Xplora Technologies Denmark ikke påtager sig noget ansvar for fejl eller mangler med Xplora-tjenesten som resultat af skift til et nyt SIM-kort fra en tredjepart. Hvis kunden oplever en fejl med tjenesten, kan en ændring af SIM-kort betyde, at det kan tage længere tid at få fejlen rettet. Enhver behandling af personoplysninger foretaget af en tredjepartsudbyder af SIM-kortet foregår under en tredjeparts ansvar og kontrol.
Xplora Technologies Denmark står ikke til ansvar for dette.
6. Priser og ændringer
Priser og eventuelle gebyrer er altid tilgængelige på www.xplora.dk. Vi anvender en 14-dages forfaldsdato på vores fakturaer. Xplora-tjenesten betales enten forud eller faktureres månedligt. Når perioden for forudbetaling udløber, overgår abonnementet til månedlig fakturering, medmindre du som kunde vælger en ny periode for forudbetaling. Ændringer kan foretages med kort varsel grundet krav fra myndighederne, ændrede regler, stigning i offentlige afgifter eller andre omstændigheder uden for Xplora Technologies Denmarks kontrol. Du får besked via SMS, e-mail eller via Xplora-appen i tilfælde af væsentlige ændringer i priserne, tjenesten og / eller abonnementsbetingelserne. I tilfælde af væsentlige ændringer, der er ufordelagtige for kunden, har kunden normalt ret til at opsige aftalen. I sådanne tilfælde vil Xplora Technologies varsle 30 dage før ændringerne.
Hvert år, i juli måned, foretager vi ændringer i priserne på vores abonnementer og justerer dem med FPI (forbrugerprisindekset). Det er aldrig en god nyhed, når priserne stiger. Ikke desto mindre går dette til at dække udvikling, drift og vedligeholdelse af vores tekniske platformer og tjenester, som det er tilfældet for alle slags brancher. Denne ændring påvirker alle vores kunder, der har haft et abonnement hos Xplora i 12 måneder eller mere.
6.1 Kreditvurdering
Ved valg af Klarna Check-out foretages kreditvurderinger efter Klarnas vilkår og betingelser. Læs mere om Klarna her!
6.2 Kundens ansvar for betaling
Den person, der til enhver tid er registreret som kunde, er ansvarlig for at betale for de tjenester, Xplora Technologies Denmark leverer i overensstemmelse med aftale. Fakturaer sendes fortrinsvis pr. e-mail. Det er kundens ansvar at sikre, at elektronisk kommunikation fra Xplora Technologies Denmark og førstnævntes betalingspartner når frem til kunden, og ikke stoppes i spamfiltre eller lignende. Xplora Technologies Denmark giver et overblik over de produkter og tjenester, som kunden skal betale for, det beløb, der skal betales, og forfaldsdatoen for betaling. I tilfælde af manglende betaling i relation til udløbsdatoen, vil der blive sendt inkassokrav / betalingspåmindelse samt en advarsel om spærring af abonnementet.
I tilfælde af fortsat manglende betaling kan abonnementet blive spærret og aftalen afsluttes, og kravet såvel som de omkostninger, der er forbundet med opkrævning, kan sendes videre til retslig inkasso. Hvis kunden mener, at fakturaen er forkert, skal kunden klage til Xplora Technologies Denmark inden betalingsfristen udløber, eller hvis dette ikke er muligt, inden for rimelig tid fra betalingsfristen. I det tidsrum, hvor klagen behandles af Xplora Technologies Denmark, vil det omhandlede beløb af fakturaen ikke forfalde til betalingsfristen. Xplora Technologies Danmark kan kræve, at det omhandlede beløb i fakturaen betales i overensstemmelse med betalingsfristen. Hvis betalingen finansieres via Klarna eller Klarna-app’en, er det Klarnas vilkår og betingelser der gælder. I tilfælde af forsinket betaling, kan Xplora Technologies Denmark kræve renter og omkostninger, der er dækket i henhold til loven om renter i tilfælde af for sen betaling mv. Der vil også kræves et gebyr for at sende en betalingsmeddelelse, hvis fakturaen ikke er betalt inden forfaldsdatoen.
Kunden har altid ret til at få adgang til faktureringsgrundlaget.
Hvis du får et nyt kort, bedes du sende os de nye kortoplysninger. Vi sletter selvfølgelig de gamle.
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse hos din kortudbyder (typisk din bank), hvis du opdager, at der er blevet hævet beløb, du ikke har givet tilladelse til. Du skal gøre indsigelse senest 8 uger efter betalingen, med mindre der er aftalt andet.
6.3 Udskiftning af SIM-kort
Kunden kan frit skifte udbyder af SIM-kortet, når en eventuel bindingsperiode er udløbet.
Ved valg af anden udbyder vil kunden blive opkrævet et månedligt servicegebyr for brug af Xploras tjenester. Prisen for servicegebyr fastsættes efter gældende prisliste. Betaling af servicegebyr vil være en forudsætning for, at uret kan fungere sammen med SIM-kortet fra den anden udbyder.
Xploras smartwatches leveres med et forudinstalleret SIM-kort fra Xplora Technologies Denmark. Ved skift til anden udbyder end Xplora skal kunden indgå en særskilt abonnementsaftale med den valgte teleudbyder. Xplora Technologies Denmark er ikke ansvarlig for fejl eller unøjagtigheder i Xplora-tjenesten forårsaget af skift til et tredjeparts SIM-kort eller fejl og brug af en anden udbyder. Uden et aktivt Xplora-abonnement har Xplora Technologies Denmark desværre ikke mulighed for at hjælpe med spørgsmål og problemstillinger, kunden måtte opleve vedrørende sit mobilabonnement – her skal kunden kontakte sin valgte udbyder. Enhver behandling af personoplysninger udført af en tredjepartsudbyder af SIM-kortet er underlagt tredjeparts ansvar og kontrol. Xplora Technologies Denmark har intet ansvar for en sådan behandling.
6.4 Xploras smartwatches indeholder et forudinstalleret SIM-kort fra Xplora Technologies Denmark. Hvis kunden vælger en anden udbyder end Xplora Technologies Denmark, vil kunden blive opkrævet et månedligt servicegebyr for brug af Xploras tjenester.
7. Tavshedspligt
Xplora Technologies Denmark og deres medarbejdere er underlagt tavshedspligt med hensyn til information om brugen af tjenesterne og indholdet i kommunikationen. Xplora Technologies Denmark kan videregive sådanne oplysninger til politiet, anklagere, domstole eller andre, der måtte kræve det ved lov.
8. Kundens ansvar for at undgå misbrug
Kunden skal sikre, at udstyr, personlige kort og adgangskoder, der bruges til adgang til tjenesterne, håndteres på en sikker måde og bruges således, at uvedkommende ikke får adgang til dem. Kunden skal tage alle rimelige forholdsregler for at begrænse risikoen for, at uautoriserede personer misbruger eller på en anden måde får uautoriseret adgang til udstyr, der bruges til at få adgang til tjenesterne (for eksempel SIM-kort). Kunden skal bruge personlige adgangskoder som en skærmlås eller adgangskode, hvis udstyret eller enheden har sådanne funktioner. I tilfælde af viden eller mistanke om, at udstyr, personlige kort og koder er gået tabt, eller at uvedkommende har erhvervet dette, er kunden forpligtet til at straks rapportere dette til Xplora Technologies Denmark for at forhindre misbrug af tjenesterne. Xplora Technologies Denmark vil derefter umiddelbart spærre de relevante tjenester og abonnementer. Selv hvis et abonnement er spærret, betales det almindelige abonnementsgebyr, så længe abonnementet ikke opsiges.
9. Fortrydelsesret på abonnement
Når du køber et abonnement, har du som forbruger 14 dages fortrydelsesret på abonnementet. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelse af varen, til at give os besked om, at du vil fortryde abonnementet. Du kan kontakte os via en indsendt kontaktformular gennem vores support eller benytte standardfortrydelsesformularen.
9.1 Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret. Eksempel:
Ved en fortrydelse 6 dage efter, at abonnementet er aktiveret, skal kunden således betale 6/365 af prisen, hvis kunden har forudbetalt for et års abonnement.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
10 Fejl og mangler ved tjenesten
10.1 Reklamation
Før kunden rapporterer en fejl til Xplora Technologies Denmark, skal kunden undersøge, om fejlen skyldes kundens eget udstyr. Hvis kunden rapporterer fejl, der ligger uden for Xplora Technologies Denmark’s ansvarsområde, og kunden burde have forstået dette, kan Xplora Technologies Denmark kræve, at kunden dækker omkostningerne forbundet med fejlfinding. Kunden kan risikere at miste sin ret til at gøre et mangelskrav gældende, hvis vedkommende ikke gør Xplora Technologies Denmark opmærksom på dette inden for rimelig tid, efter at vedkommende opdagede eller burde have opdaget den.
10.2 Abonnement
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, kan du kontakte os på 70 71 50 75 eller via en indsendt kontaktformular gennem vores support.
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen. For levering af varer, se reglerne for reklamation ovenfor.
10.3 Prisafslag
Hvis kunden ikke er i stand til at bruge tjenesten på grund af fejl i mobilnetværket eller i tjenesten, kan kunden kræve et prisafslag. I sådanne tilfælde modtager kunden normalt en tilsvarende del af den faste aktuelle pris for den pågældende service.
10.4 Afhjælpning
Xplora Technologies Danmark skal hurtigst muligt, efter at være blevet gjort opmærksom på en fejl eller mangel i tjenesten, iværksætte tiltag for at rette fejlen eller manglen.
10.5 Erstatning
Xplora Technologies Denmark er ansvarlig for direkte tab på grund af defekter i tjenesten. Dette gælder dog ikke, hvis Xplora Technologies Denmark beviser, at manglen skyldes forhold, der ligger uden for Xplora Technologies Denmark’s kontrol, og som Xplora Technologies Denmark ikke med rimelighed kunne forventes at undgå eller overvinde konsekvenserne af.
Xplora Technologies Denmark stilles ikke ansvarlig for tab, der kan være knyttet til omstændigheder eller handlinger forårsaget af kunde eller en tredjepart, såsom forkert installation og brug af software eller kundens forbindelse af sit eget udstyr til Xplora Denmark’s tjeneste. Tilsvarende er Xplora Technologies Denmark ikke ansvarlig for tab, der skyldes kundens brug af udstyr og software, der ikke er tilpasset Xplora Technologies Denmark’s tjenester. Xplora Technologies Denmark anbefaler generelt, at kunden sikkerhedskopierer deres eksisterende udstyr, før installation og brug af softwaren.
10.6 Manglende betaling
I tilfælde af manglende betaling vil Xplora Technologies Denmark sende en påmindelse, i henhold til gældende lovgivning og opkræve et forsendelsesgebyr inklusive renter, til kunden. Hvis kunden ikke har betalt inden den specificerede betalingsfrist, kan Xplora Technologies Denmark vælge at suspendere kunden for al yderlige brug af Xplora Technologies Denmark’s tjenester. Xplora Technologies Denmark kan således suspendere for brug af tjenesterne, hvis kunden:
- Ikke har leveret nødvendige eller korrekte kundeoplysninger
- Udsætter Xplora Technologies Denmark’s infrastruktur eller tjenester for skader eller forstyrrelser
- Ikke opfylder Xplora Technologies Denmark’s sikkerhedskrav
- Handler i strid med gældende lovgivning eller offentligretlige regler for elektroniske kommunikationstjenester.
- Eller på andre måder overtræder sine forpligtelser i henhold til aftalen, misbruger Xplora Technologies Denmark’s tjenester og / eller udstyr, eller krænker Xplora Technologies Denmark eller Xplora Technologies Danmark’s tilknyttede selskaber.
Inden Xplora Technologies Denmark påbegynder processen med spærring i forbindelse med brud på aftalen, skal kunden om muligt advares skriftligt, om muligheden for at kommentere sagen og få mulighed for at afhjælpe årsagen til suspensionen. Advarslen skal indeholde oplysninger om årsagen og angive en frist for handlingen. Hvis fristen overskrides, afhjælpes årsagen ikke, eller processen gentages, og kundeforholdet betragtes som afsluttet. Kunden vil blive bedt om opkrævning for den aktuelle pris for genåbning, når betingelsen, der berettigede suspenderingen, er bortfaldet.
10.7 Spærring under andre forhold
Hvis det er nødvendigt af hensyn til sikkerhed eller funktionalitet i netværket, vigtige samfundsmæssige overvejelser eller hensyn til tredjepartsbeskyttelse, kan Xplora Technologies Denmark frakoble kundens forbindelse til netværket uden varsel. I sådanne tilfælde skal kunden straks informeres om handlingen. Hvis kunden flytter, kan Xplora Technologies Denmark afbryde forbindelsen, når det blokerer for andre muligheder til at etablere et nyt kundeforhold på kundens nye adresse. Hvis kunden har et unormalt stort forbrug af tjenester, kan Xplora Technologies Denmark i særlige tilfælde blokere brugen af tjenesten eller afbryde forbindelsen til netværket uden at informere kunden på forhånd. Kunden skal underrettes så hurtigt som muligt efter spærring.
10.8 Ansvarsbegrænsning
Xplora Technologies Denmark er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med dansk rets ufravigelige regler.
10.9 Bindingsperiode
Der er 6 måneders bindingsperiode ved oprettelse af et Xplora abonnement, gælder dog ikke månedligt abonnement til 139 DKK per måned.
11. Opsigelse
Forudsat at kunden ikke har indgået en aftale med bindingsperiode, kan kunden opsige aftalen med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, via en indsendt kontaktformular gennem vores support her. Opsigelsesperioden beregnes fra den første dag i den følgende måned efter bekendtgørelsen. Hvis kunden har indgået en aftale med bindingsperiode og ønsker at opsige abonnementet inden bindingsperiodens udløb, har Xplora Technologies Denmark ret til at fakturere kunden med et afbrydelsesgebyr. Afbrydelsesgebyret vil reduceres gradvist og er begrænset til de samlede månedlige gebyrer for den resterende del af bindingsperioden. Kunden kan med øjeblikkelig virkning opsige aftalen i tilfælde af væsentlig kontraktbrud fra Xplora Technologies Denmark.
Hvis der er rimelig grund, kan Xplora Technologies Denmark opsige aftalen med en 1 måneds varsel til udgangen af en måned. Det samme gør sig gældende, hvis en kvalificeret telefonitjeneste eller produkt/prisplan afbrydes. Xplora Technologies Denmark kan med øjeblikkelig virkning opsige aftalen i tilfælde af væsentlig kontraktbrud fra kunden. Før aftalens opsigelse skal Xplora Technologies Denmark, om muligt, underrette kunden skriftligt. Advarslen skal indeholde oplysninger om årsagerne til opsigelse og sætte en frist for kunden til at rette op på opsigelsesforhold.
12. Begrænsning af brug og ændringer i netværk og tjenester
I nødsituationer, herunder i tilfælde af alvorlige trusler mod liv og sundhed, miljøet eller netværkssikkerhed, har Xplora Technologies Denmark ret til at træffe de nødvendige foranstaltninger, selvom dette begrænser muligheden for at bruge tjenesterne. Xplora Technologies Denmark har også ret til at træffe beslutninger, der kan resultere i afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer i netværk eller tjenester hvis det anses som nødvendigt, på baggrund af tekniske, sikkerhedsmæssige eller operationelle årsager eller som et resultat af offentlige beslutninger eller andre regulatoriske omstændigheder. Xplora Technologies Denmark stilles ikke ansvarlig for omkostninger, tab eller ulemper, som har opstået hos kunden som følge af sådanne handlinger.
C ANVENDELSESVILKÅR
Din adgang til og brug af Xplora-tjenesten reguleres af (1) disse vilkår, (2) Xplora-abonnementet, (3) dine aftaler med tredjepart, såsom din mobiloperatør og App Store & Google Play, og (4) til enhver tid gældende lovgivning, regler og forskrifter.
Du skal være fyldt 18 år for at bruge Xplora-tjenesten eller få tilladelse fra en af dine værger. Ved at bruge hele eller dele af Xplora-tjenesten, accepterer du eller din værge disse betingelser. Hvis du eller din værge ikke accepterer betingelserne, kan du ikke anvende Xplora-tjenesten.
- Oversigt over Xplora-tjenester
Mobilapplikationen Xplora “Xplora-appen”. Xplora smartwatch “Xplora-ur” og et SIM-kort, samlet kaldet “Xplora-tjenester” eller “Xplora” er en service fra Xplora Technologies Denmark ApS / Xplora Technologies Ltd i samarbejde med Infomark Co., Ltd. (samlet benævnt “Xplora Technologies Denmark”). Xplora-uret kan konfigureres, spores og kontaktes via Xplora-appen.
- Samtykke for børn
Xplora-uret er designet til at blive brugt og båret af børn. Ved at give Xplora-uret til et barn, bekræfter og garanterer du overfor Xplora Technologies Denmark, at du har tilladelse fra barnets forældre eller værger til at aktivere Xplora-tjenesten og tillade Xplora Technologies Danmark og virksomhedens tekniske partnere at betjene Xplora-tjenesten. Herunder indsamling og brug af information fra Xplora-uret, der er nævnt i disse brugerbetingelser og privatlivspolitik.
- Sporing/nødsituation
Xplora-uret er designet til brug som en mobiltelefon, men også som sporingsenhed/gps. BEMÆRK: Xplora-tjenesten er ikke en garanteret fejlfri service. Derfor bør børn og forældre altid tage rimelige sikkerhedsforanstaltninger, også når du bruger Xplora-tjenesten.
- Personoplysninger
For at kunne tilbyde Xplora-tjenesten har Xplora Technologies Denmark behov for at indsamle og overføre information fra Xplora-uret, inklusive lokaliseringsdata, til Xplora Technologies Denmark og tilhørende tekniske partnere. Information omhandlende vores privatlivspolitik finder du her: https://xplora.dk/privatlivspolitik/
- Hvem er vores kunde?
Vores kunde er den person, der har registreret Xplora-uret i han eller hendes navn. Xplora Technologies Denmark er ikke forpligtet til at besvare henvendelser fra andre personer, end den som er registreret som kunde.
Xplora smartwatches er optimeret til at fungere med et SIM-kort/eSIM fra et af følgende lande: Norge, Sverige, Finland, Danmark, Spanien, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Italien, Holland, Ungarn, Island, Estland, Schweiz, Østrig og USA.
- Licenser til Xplora-appen
For at anvende Xplora-tjenesten skal en af barnets forældre eller værger downloade og installere Xplora-appen på deres mobiltelefon. Xplora Technologies Denmark giver brugeren en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar, tilbagekaldelse og begrænset licens til kun at bruge Xplora-appen på mobiltelefoner, som du ejer eller er ansvarlig for. Du bekræfter og garanterer Xplora Technologies Denmark, at du har ret til at installere og anvende Xplora-appen på den mobiltelefon, du bruger.
- Registrering og adgangskode
For at anvende Xplora-tjenesten skal du registrere og installere Xplora-appen. Alle oplysninger, du registrerer, skal være sandfærdige og nøjagtige. Når du tilmelder dig, skal du ikke bruge et alias eller på en anden måde forsøge at skjule din sande identitet. Du er udelukkende ansvarlig for sikkerheden og brugen, herunder uautoriseret brug af din adgangskode under dit brugernavn. Hvis du har mistanke om uautoriseret brug af dit brugernavn, skal du straks ændre din adgangskode og / eller kontakte Xplora Kundeservice eller din mobiloperatør.
- Ejendomsret
Xplora Technologies Denmark er den eksklusive ejer og autoriserede licensgiver af Xplora-tjenesten, der inkluderer al tekst, software, grafik, design, varemærker og alle andre intellektuelle ejendomme eller andre ejendomsrettigheder. Ved at acceptere disse betingelser garanterer du, at du ikke vil foretage nogle handlinger, der krænker eller vil påvirke vores rettigheder. Ingen del af Xplora-tjenesten må deles eller ændres. Intet nyt arbejde eller videreudvikling må finde sted baseret på Xplora tjenesten uden forhåndsgodkendt skriftligt samtykke fra Xplora Technologies . Alle rettigheder, der ikke er tildelt i henhold til disse betingelser, forbeholdes Xplora Technologies Denmark.
- Ansvarsbegrænsning
Alle dele af Xplora-tjenesten tilbydes “som den er”, og vi giver ingen garantier for, at funktionerne i Xplora-tjenesten eller relateret materiale og indhold er fejlfrit, eller at fejl bliver rettet, eller at serveren, der leverer tjenesten, er fri for virus eller andre skadelige komponenter. Vi er ikke ansvarlige for anvendelsen af Xplora-tjenesten, inklusiv, men uden begrænsning, indhold og eventuelle fejl.
Xplora Technologies Denmark fraskriver sig alt ansvar for og garantier for service fra tredjepart eller produkter, der bruges i forbindelse med Xplora-tjenesten, såsom din mobiloperatør, App store eller producenten af din mobiltelefon.
Xplora Technologies Denmark er kun ansvarlig for direkte skader på grund af mangler i Xplora-tjenesten. Dette gør sig ikke gældende, hvis Xplora Technologies Denmark viser, at fejlen skyldes forhold uden for Xplora Technologies Denmarks kontrol, og som ikke med rimelighed kan forventes, at Xplora Technologies Denmark kunne have undgået og / eller overvundet.
Xplora Technologies Denmark er ikke ansvarlig for indirekte tab på grund af mangler, medmindre tabet er forårsaget af grov uagtsomhed eller forsæt fra Xplora Technologies Denmark’s side.
Xplora Technologies Denmark er ikke ansvarlig for tab, der kan spores tilbage til forhold eller handlinger, forårsaget af kunden eller tredjepart, herunder tab, der opstår som et resultat af kundens installation og brug af software eller kundens forbindelse til sit eget udstyr til Xplora Technologies Denmark Netværket. Det samme gælder, hvis kundens brug af udstyr og software ikke er tilpasset Xplora Technologies Denmark’s tjenester. Generelt anbefaler Xplora Technologies Denmark, at kunden foretager en sikkerhedskopi før installationen og brug af softwaren.
Xplora Technologies Denmark er erstatningsansvarlig i overensstemmelse med dansk rets ufravigelige regler.
10. Ugyldighed
Hvis nogen af de nævnte betingelser og vilkår anses for, eller erklæres ugyldig eller ikke kan håndhæves af en kompetent domstol, påvirker det ikke de øvrige vilkår for brug.
Xplora Technologies Denmarks manglende håndhævelse af en ret eller bestemmelse i disse vilkår og betingelser skal ikke opfattes som et afkald på denne ret eller bestemmelse.
Kontaktinformation: Xplora Technologies Denmark ApS, CVR Nr. 41352159
Njalsgade 76, 3. sal, 2300 København S, Danmark
Betingelser og vilkår er senest opdateret d. 21.05.2024
Forrige betingelser & vilkår for brug af Xplora
Betingelser & Vilkår 9.02.2023 – 22.02.2024
Betingelser & Vilkår 22.02.2024 – 21.05.2024