Net Zero projektpartner – Interview med Sebastian Storm fra Collectia

Net Zero Partner Sebastian Storm, marketingchef for Collectia A/S: “Bevidsthed er nøglen. Ved at involvere mennesker over hele verden får initiativet og kampen i Libanon den opmærksomhed, den fortjener. Det libanesiske folk har brug for hjælp fra folk, der er mere heldige.”

Den 26. april lancerede Xplora “Net Zero i 12 måneder kampagnen”Goplay-platformen, et initiativ, der har til formål at omdanne fysiske skridt til midler til at finansiere opførelsen af ​​et nyt solcelleanlæg i Bchaaleh, Libanon.

 

Takket være støtten fra projektpartnerne Collectia A/S og United Cities, som har været nøglen og afgørende for at træde frem og skabe projektet, vil hvert skridt doneret gennem Xplora-appen (tilgængelig i App Store og Google Play) blive transformeret til et stigende antal af timer med elektricitet og bringe ren, vedvarende energi til det libanesiske folk.

Find ud af årsagerne til, at Collectia besluttede at begive sig ud på dette eventyr som partnere, deres tanker om modellen med at omdanne skridt til humanitær hjælp og vigtigheden af, at virksomheder arbejder hen imod at nå globale bæredygtighedsmål.

 

Hvorfor besluttede Collectia at deltage i “Net Zero i 12 måneder” kampagnen?

Vi valgte Net Zero bæredygtighedsprojektet specifikt, fordi vi var meget inspirerede af kombinationen af ​​at hjælpe det libanesiske folk, der lider af en massiv energimangel, og aktivere de unge i de lande, vi opererer i. Idéen om at sponsorere et håndgribeligt projekt, installationen af solpaneler, gav meget mening for os.

 

Hvad synes du om modellen, hvor vi bruger fysiske skridt som en aktivering til finansiering af bæredygtige løsninger?

At konvertere det virkelige liv til midler, der hjælper med at bygge solpanelerne er en genial idé. Det aktiverer vores lokalsamfund og bringer vores lokale kontorer sammen på tværs af vores organisation. At have fælles mål og mindset for bæredygtighed styrker sammenholdet i Collectia Group.

Hvorfor er det vigtigt at involvere mennesker over hele verden, og ikke kun folket i Libanon?

Bevidsthed er nøglen. Ved at involvere mennesker over hele verden får initiativet og kampen i Libanon den opmærksomhed, den fortjener. Det libanesiske folk har brug for hjælp fra folk, der er mere heldige.

 

Hvorfor er det vigtigt, at virksomheder tør prøve nye tilgange, når det kommer til at informere og inddrage deres medarbejdere i deres ESG-strategier?

Som før nævnt synes vi, at projekter som dette bringer medarbejderne sammen. Konkurrenceevnen og sundhedsaspektet spiller også en stor rolle. Nogle mennesker har brug for en god grund til at blive mere aktive. Vi kan ikke tænke på en bedre grund end dette.

 

Vi er lige nået til udfordring 3. Hvad tror du inspirerer mere: At vinde priserne eller den personlige anerkendelse?

Fra vores synspunkt er konkurrenceaspektet af kampagnen en stor motivationsfaktor. Mange af vores medarbejdere sammenligner deres skridt hver dag. Hvis de “falder bagud”, vil de planlægge aktiviteter, der vil kompensere for de manglende skridt.

 

Hvad siger Collectia A/S’ medarbejdere om, at Collectia er så innovativ og socialt engageret?

De er stolte af at være en del af projektet, og vi hører en masse gode ting. Anne fra vores Folke- og Kulturafdeling sagde følgende:

  • “Jeg har det godt med, at vi slutter os til Net Zero bevægelsen. At vide, at vi er en del af et bæredygtighedsprojekt af denne størrelsesorden, gør mig meget stolt over at arbejde hos Collectia”.

 

Hvad er det bedste ved at kombinere fysisk aktivitet og støtte bæredygtig forandring?

Det er en win-win situation. Gør noget godt for dig selv og andre på samme tid. Vi ser også det sociale aspekt af kampagnen som en meget vigtig faktor. At forpligte sig til at deltage i en bæredygtig bevægelse er ikke let for alle. Ved at kombinere fysisk aktivitet og støtte bæredygtig forandring ser vi, at “adgangsbarriererne” er sænket, og flere mennesker er villige til at deltage.

 

Hvad vil du sige til andre virksomheder, der overvejer at blive Net Zero-partner?

Den fulde potentielle kampagne er endnu ikke set. Vi finansierer stadig projektet og installerer solpanelerne i Libanon. Men vi har store forventninger til Net Zero-projektet og Xplora-teamet, som er meget professionelt. Vi føler os meget inkluderet i projektet, og Xplora-teamet holder os opdateret om den seneste udvikling. Vi anbefaler andre virksomheder at kontakte Alexander Reitan fra Xplora for at lære mere om bæredygtighedsprojektet og blive Net Zero Partner.

 

Hvorfor er det vigtigt, at vi samler flere socialt bevidste virksomheder for at skalere bevægelsen til flere Net Zero-projekter?

Vi mener, at enhver virksomhed bør deltage i at nå globale bæredygtighedsmål. Vi er i det sammen, og projekter som Net Zero har brug for, at virksomheder kommer sammen. Der skal en kollektiv indsats til for virkelig at lave en forandring.

 

Hvorfor er det vigtigt, at virksomheder fokuserer på de bæredygtighedsmål, der er defineret af FN?

Det er vigtigt at have fælles og klare overordnede mål for at prioritere ressourcer korrekt. At have universelle mål vil visualisere vejen til succesfuld bæredygtig vækst.

 

Hvis du ikke har hørt om Net Zero-kampagnen endnu, kan du tjekke kampagnen ud her: https://goplay.myxplora.com