Xplora’s højdepunkter i 2022

Det har været et bemærkelsesværdigt år for Xplora. Nye produkter, nye markeder, nye tjenester og prestigefyldte priser!

Tak fordi du har været en del af vores eventyr, det er blevet til! Lad os se nærmere på hvad der er sket i det forløbne år.

I slutningen af dette år nåede vi en stor milepæl med 1 million smartwatches leveret over hele verden. I et år, der på så mange måder var hårdt for både virksomheder og mennesker, er vi i Xplora stolte af at kunne demonstrere solid vækst også i 2022.

Dette ville være umuligt uden støtten fra alle de familier derude, der bruger vores produkter og tjenester på daglig basis, plus det hårde arbejde fra vores 138 medarbejdere spredt ud over hele verden.

Vi vågner hver dag og går på arbejde med en stærk mission: at give børn en tryg introduktion til den digitale verden. Vi ønsker at inspirere børnene til øge aktivitet, fantasi, sjov og selvstændighed,  samt give hundredetusindvis af familier tryghed og sikkerhed i deres hverdag. Børn leger, løber frit, lærer og har det sjovt – derfor udforsker den virkelige verden. I en verden, der mere er baseret på at sidde stille foran en skærm. Xplora handler om at give vores børn en sikker introduktion til den digitale verden og at balancere deres skræmtid med fysisk aktivitet.

Lad os opsummere nogle af de vigtigste begivenheder fra 2022!

Net Zero-kampagnen

“Net Zero på 12 måneder”-kampagnen blev skabt for at håndtere globale problemer ved at handle lokalt. Det er et bæredygtigt initiativ skabt af Xplora, United Cities og Collectia for at gøre en reel indflydelse i verden og ændre andres liv. Målet med Net Zero-kampagnen var at hjælpe tusindevis af mennesker i Libanon med at få adgang til en ren og bæredygtig energikilde, og dermed give dem midlerne til at genopbygge deres liv ved at bygge et helt solcelleanlæg. Her var kampagnen blandt andet opbygget af antallet af skridt fra børn, der bruger Xplora-ure.

Kampagnen havde til formål at bringe ren energi til landsbyen Bchaaleh i Libanon ved at bygge et helt solcelleanlæg på rekordtid. Landsbyen Bchaaleh lider ligesom mange områder af verden af en enorm energikrise med adgang til kun 2 timers elektricitet om dagen, hvilket gør basale opgaver som at arbejde, spise eller studere til en udfordring for mange.

Vi føler os meget stolte over, at vi takket være de daglige skridt doneret af næsten 12.000 deltagere rundt om i verden gennem den gratis Xplora-app, har nået vores mål på 1.500.000.000 skridt og har derfor gennemført kampagnen i 2022.

Læs mere om Net Zero-kampagnen her

Doner dine skridt! Ændre verden!

Xplora træder ind i Roblox-verdenen

I juni lancerede Xplora spillet GoPlant! på verdens største spilplatform, Roblox. Dette unikke spil er det første nogensinde, der kombinerer fysisk aktivitet i den virkelige verden med aktuelle fordele i spillet. Med mere end 50 millioner daglige aktive brugere på platformen, bliver Xploras vision delt med mange. Spiloplevelsen understøtter Xploras vision om at skabe en bedre balance mellem skærmtid og fysisk aktivitet og bidrager på samme tid til Xploras indholds- og servicestrategi. Selve spillet er et sjovt og underholdende eventyrspil, hvor spilleren skal samle frø og plante en masse seje blomster og træer, som igen vil producere ilt!

PRØV DET NU!

Xplora GO PLANT

Helt nyt Goplay-univers

Xplora Goplay-platformen var allerede en prisvindende tjeneste, der blev brugt af mange af jer! I 2022 genopbyggede vi hele platformen. Vi gav den et nyt design og en masse nye funktioner! Dashboardet er nu langt mere personligt, hvor brugere får øjeblikkelig adgang til flere baggrunde, ringtoner, eLearning-tjenester, spil og seje auktionsgenstande. Oven i købet lancerede vi muligheden for Premium-abonnement til Goplay-platformen, med en udvidet mængde indhold specielt designet til børn!

Skole ur til aktivitet og læring

Den nye platform indeholder stadig vores elskede kampagner. I år havde vi 8 kampagner, der var sjove for alle. Gold Rush-kampagnen var den, der begejstrede de fleste af jer, med muligheden for at vinde en masse ekstra Xplora Coins. Dette var også den første kampagne, vi har lavet med vores nye Roblox-integration. Vær på udkig efter en masse nye kampagner med helt nye eventyr og fede historier i hele 2023!

En liste over alle vores kampagner i 2022:

  • Super Pets
  • Bestig Kilimanjaro
  • Net Zero
  • Gold Rush
  • Galaxy Adventure
  • Ring til julemanden!
  • Zoo World

Vores nye produkter

Glem aldrig – det er det, vi er her for! I år lancerede vi HELE to nye modeller – for første gang nogensinde!

XGO3 – en god start

XGO3 er vores entry-level produkt, men har virkelig alt, hvad du kan drømme om i et smartwatch til børn: Telefon, chat, talebeskeder, GPS, kamera, skridttæller og meget mere! Dette blev øjeblikkeligt et hit blandt vores kunder!

Køb XGO3 her

XGO3 farve varianter

X6Play – dit premium valg

I slutningen af året lancerede vi endelig vores nye Premium-model – X6Play! Mange af jer har måske fået denne under juletræet i år. X6Play har allerede fået stor ros og modtaget en prestigefyldt CES Best of innovation-pris. Som den 6. generation af Xplora smartwatches er vi stolte af at kunne præsentere vores første produkt, der er produceret in-house fra design til produktion. Det er sjovt, legende og personligt – og virkelig kraftfuldt. Denne højteknologiske enhed kan finjusteres med 3400 forskellige farvekombinationer med det nye Xplora Color Party-koncept “Byt, Mix & Match”. Det er hurtigere, har en bedre skærm og et bedre kamera end alle sine fodgængere!

Køb X6Play her

X6Play

Forbindelse på nye markeder

Når det virkelig betød noget, gjorde vi det umulige muligt. Da vi startede året, annoncerede vi, at vi skulle sigte mod at implementere en til tre Mobile Service Provider Solutions uden for Norden. Resultaterne; vi opnåede fem løsninger og implementeret med succes og lanceret i fire markeder før jul, som allerede nu aktiverer globale SIM-abonnenter på en daglig basis! Vi byder alle vores nye kunder velkommen på det amerikanske, spanske, franske, britiske og tyske marked! Vi ser frem til et fantastisk 2023 med jer ombord.

Aktivitet og læring

CES Innovation Award

Xplora X6Play smartwatch til børn

I november fik vi den fantastiske nyhed. Vores helt nye Premium smartwatch-model til børn – X6Play, havde vundet CES Innovation Award!

CES Innovation Award-programmet, der ejes og produceres af Costumer Technology Association (CTA), er en årlig konkurrence, der hædrer fremragende design og teknik i 28 produktkategorier for forbrugerteknologi. Produkter med den højeste vurdering får udmærkelsen “Best of innovation”. Et elitepanel af industriekspertdommere, inklusiv medlemmer af medierne, designere, ingeniører og flere, gennemgik indlæg baseret på innovation, teknik og funktionalitet, æstetik og design.

  • Anerkendelsen af vores X6Play som CES Best of Innovation Award-vinder er et bevis på vores lederskab inden for design og udvikling af børnetøj. Vores smartwatches giver børn en sikker onboarding til den digitale verden, siger Sten KirkBak, administrerende direktør for Xplora.

Xplora i biograferne 

I år havde vi to gode samarbejder med filmselskaber.

I oktober afsluttede vi det spændende samarbejde med den almægtige Warner Bros. Underholdning med DC LEAGUE OF SUPER-PETS-kampagnen. Familier over hele verden var 34% mere aktive hver dag ved deltage i Super-Pets kampagnen på vores Goplay-platform, og dette blev den 3. bedst ydende kampagne nogensinde på vores platform. Xplora leverede over 25 millioner visninger i alt for filmen.

Så var vi partnere på den norske animationsfilm Helt Super! Denne sjove og følelsesladede familiefilm om en pige, der er født i en superhelte familie – men ikke at have en eneste egenskaber som udfylder sådan en rolle. Men som vi ved Xplora ved – du behøver ikke at være en superhelt for at være super! Og der er mange måder at være gode mennesker på. Filmen er lavet af Qvisten Animations, som står bag 20 prisvindende animationsfilm. Gå og se den!

I Tyskland lavede vi et samarbejde med Sony om den enorme nye Die Drei-film, som er meget populær i landet. Det endelige resultat af dette vil faktisk kunne ses lige efter nytår, så sørg for at deltage i kampagnen, når den er oppe at køre! Det bliver en sjov historie om søgen efter Dracula selv!

I Danmark kommer Xplora også til biograferne, med noget meget spændende meget snart!

Helt super - Lærings og aktivitets smartwatch til børn

Et indblik i 2023…

Da 2022 var det mest spændende og aktive år for Xplora hidtil, vil der stadig ikke være hvile i 2023!

Da 2022 var det mest spændende og aktive år for Xplora hidtil, vil der stadig ikke være hvile i 2023! Vi vil fortsætte med at introducere vores helt nye smartwatches på nye markeder og bygge nye tjenester til alle jer fantastiske Xplora smartwatch-ejere! Den nye Goplay-platform vil vokse hurtigt de første måneder, så sørg for at tjekke ud, hvad der sker der! Du vil aldrig have mere brug for de hårdt tjente Xplora-coins i det kommende år, da vi vil fylde det med masser af indhold, som du og dine børn kan nyde.

Vi vil gerne takke alle vores fantastiske Xplora smartwatch-brugere for jeres støtte i 2022 og håber stadig at se jer alle i 2023!  

En tryg introduktion