Privatlivspolitik – Xplora Mobile Denmark ApS – Xplora-tjenesten [Maj 2024]
I følgende afsnit kan du læse om vores privatlivspolitik, der beskriver indsamling og behandling af personlige data i vores Xplora-Tjeneste.
Personlige oplysninger
Personlige oplysninger er information og data, der identificerer eller kan identificere dig eller dit barn. Dette kan være navn, adresse, lokaliseringsdata, trafikdata eller andre oplysninger der kan knyttes til en identificerbar person.
Hvorfor indsamler vi personoplysninger
For at kunne give Brugeren den bedst mulige oplevelse med vores tjenester, indsamles relevante personoplysninger. Xplora-tjenesten, der består af Xplora-mobilapplikationen (“Xplora-uret”) og et SIM-kort, er en kommunikationstjeneste, der giver dig mulighed for at kommunikere med dit barn. Tjenesten gør det også muligt for dig, såvel som for andre, der har din tilladelse, at finde ud af hvor dit barn er. Denne teknologi fungerer kun, hvis vi kan indsamle og behandle visse personlige oplysninger om dig og dit barn.
Xplora-tjenesten vil derfor indsamle, behandle og overføre personlige data, inklusive lokaliseringsdata, til Xplora Mobile Denmark ApS (også betegnet som “Xplora Mobile Denmark” eller “vi”).
Vores indsamling og brug af data udføres i overensstemmelse med strenge retningslinjer for beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed. I udviklingen af Xplora-tjenesten tages særligt hensyn til brugerens privatliv, og vi indsamler ikke mere persondata end det er nødvendigt for, at Xplora-tjenesten kan fungere.
Xplora Mobile Denmark tager dit privatliv alvorligt. Vi overholder den nuværende lovgivning for behandling af personoplysninger og EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR). Vores privatlivspolitik er også designet i overensstemmelse med dansk lov.
Vi gør vores bedste for at beskytte dine personlige data ved at indføre passende sikkerhedsforanstaltninger, og ved at holde dig informeret om formålet og metoderne til vores behandling af personoplysninger og om de foranstaltninger, vi træffer for at beskytte dem.
Dine rettigheder
Den ansvarlige for håndtering af persondata for de nordiske brugere (Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island) er Xplora Mobile AS, Munkedamsveien 35, 0250 Oslo. Org. nr. 814499022. Xplora Mobile AS kan kontaktes via e-mail på policy@xplora.com
Du har altid ret til at kontakte Xplora Mobile Denmark ApS vedrørende dine rettigheder i overensstemmelse med regelværket for personoplysninger, heraf retten til information, indsyn, korrektion, sletning, dataportabilitet og retten til at gøre indsigelse mod en vis behandling af personoplysninger. Du kan til enhver tid anmode om at se de data, der behandles på dig. Dine data vil blive leveret hurtigst muligt – dog altid med svar inden for 4 uger.
Du har ret til at indgive en klage over vores håndtering af dine personlige data til den kompetente tilsynsmyndighed. I Danmark er denne myndighed Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, telefonnummer: 33 19 32 00. Mere information kan findes på www.datatilsynet.dk
Overførsel til udlandet.
Vi samarbejder med flere partnere til at få Xplora-tjenesten til at fungere.
Vi bruger Erate AS som databehandler til trafikdata relateret til brugen af SIM-kortet. Disse data behandles og gemmes i Norge. Vi bruger også SMS-sendetjenester fra Link Mobility via deres servere i Norge. Vi benytter os af Maksimer AS til at udvikle vores platform til registrering af kunder og ordrer, og disse har derfor adgang til personlige oplysninger på platformen. Ved registrering og opfølgning af forespørgsler til vores kundeservice bruger vi Zendesk inc., som er leverandør af et cloudbaseret “ticketing” system. Personlige oplysninger, der inkluderes i dine forespørgsler til vores kundeservice, vil derfor blive gemt i clouden, både i Europa og USA. Fakturering og inkasso foretages af Collectia på vegne af os.
Derudover bruger vi Xplora Technologies AS som databehandler til at levere Xplora-appen, således at appen og uret kan kommunikere med hinanden. Med vores tilladelse har de engageret Infomark Co Ltd, ATENDER AS og Amazon Web services som deres databehandlere. Her bliver data lagret enten i Norge alle på Amazon Web Service servere i Dublin (Irland) og Frankfurt am Main (Tyskland).
Beskrivelse af typer af persondata vi indsamler og hvordan informationen bruges
Gennem vores levering og fakturering af Xplora-tjenesten til dig, samt dit og dit barns brug af Xplora-tjenesten, indsamler eller behandler vi følgende typer information fra dig og dit barn:
- Lokationsinformation.
- Dit navn.
- Telefonnummer.
- Brugernavn og e-mailadresse samt postadresse, hvis du har indtastet denne.
- Trafikdata fra SIM-kort.
- Login-oplysninger om din brug af Xplora-tjenesten
- IP-adresse, Mac-adresse og mobilenhedsidentifikationsnummer (Enheds-ID eller IMEI).
- Historik over logins og forkerte login-forsøg.
- Identiteten på de personer, du tillader at kontakte dit barn, inklusive deres telefonnumre.
- Oplysninger, du frivilligt kan indtaste i Xplora-tjenesten, f.eks. kaldenavne til kontakter eller billede tilknyttet kontakter.
Vores juridiske grundlag for behandling af disse oplysninger er at opfylde aftalen med dig om levering af Xplora-tjenesten. Derudover behandler vi personoplysninger, hvis gældende lov, forskrifter, retssager eller regeringens ordrer kræver, at vi gør det.
Behandling af personoplysninger ved samtykke
Vi behandler ikke dine personlige data til markedsføringsformål uden dit samtykke. Hvis der er givet samtykke, har du retten til at tilbagekalde det til enhver tid.
Udlevering af personoplysninger
Vi udleverer ikke dine personoplysninger til tredjeparter, undtagen i særlige tilfælde.
Vi vil være i stand til at videregive personlige oplysninger, inklusive lokaliseringsdata, til nødtjenester, når der foreligger en saglig grund herfor.
Derudover vil vi videregive personlige oplysninger, som vi er lovmæssigt forpligtet til at videregive. I tilfælde af at vi optræder i en forsikringssag, vil vi dele de oplysninger, der er nødvendige for at forsikringsselskabet kan behandle en eventuel forsikringssag.
Vi vil også være i stand til at skabe aggregerede data om vores kunders brug af tjenesten samt levere denne. Aggregerede data er statistik og indeholder ikke oplysninger, der kan identificere dig.
Vi sikrer, at information om indehaveren af telefonnummeret, der er knyttet til SIM-kortet i Xplora, ikke videregives til informationstjenester.
Sletning af personoplysninger
Lokationsdata slettes efter 72 timer.
Trafikdata relateret til brugen af SIM-kort slettes eller anonymiseres efter 6 måneder.
Din Xplora-konto, inklusive oplysninger der er registreret på din konto, vil blive slettet 45 dage efter, at du lukker din konto. Disse 45 dage er en såkaldt lukkeperiode, hvor informationen ikke vil være tilgængelig for dig. I dette tidsrum har du muligheden for at genaktivere din konto. Ved lukkeperiodens udløb vil alle data, der er knyttet til din konto, blive slettet, og du vil ikke være i stand til at genaktivere din konto på nuværende tidspunkt.
Andre kundeoplysninger om dig i forbindelse med dit mobilabonnement slettes 6 måneder efter, at dit abonnement er ophørt med at generere trafik.
Chatbeskeder
Chatbeskedhistorikken gemmes i, og slettes automatisk, efter 1 måned.
Ændringer i Privatlivspolitik
Hvis love og lovgivningsmæssige ændringer, sikkerhedsteknologi eller andre omstændigheder gør det nødvendigt for os at foretage væsentlige ændringer i vores privatlivspolitik, vil vi informere dig om det i god tid via SMS eller e-mail.
Mindre justeringer og opdateringer af privatlivspolitikken vil kun blive annonceret på vores hjemmeside www.xplora.dk
Kontakt os
Hvis du har spørgsmål vedrørende denne privatpolitik, Hjemmesidens praksis eller dine handler med Hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte os på:
Xplora Mobile Denmark ApS
Emil Holms Kanal 14,
2300, København S
Tlf.: + 45 70 71 50 75
E-mail: policy@xplora.com
CVR: 41352159
Xplora Mobile Denmark ApS politik er sidst opdateret den 21.05.24
Privatlivspolitik – Xplora Technologies Denmark ApS – Xplora-tjeneste relateret til smartphones [maj 2025]
I følgende afsnit kan du læse om vores privatlivspolitik, der beskriver indsamling og behandling af personlige data i vores Xplora-Tjeneste.
Ved at klikke her, bliver du dirigeret til den børnevenlige version af privatlivspolitikken for smartphones.
Personlige oplysninger
Personlige oplysninger er information og data, der identificerer eller kan identificere dig eller dit barn. Dette kan være navn, adresse, lokaliseringsdata, trafikdata eller andre oplysninger der kan knyttes til en identificerbar person.
Hvorfor indsamler vi personoplysninger
For at kunne give Brugeren den bedst mulige oplevelse med vores tjenester, indsamles relevante personoplysninger. Xplora-tjenesten, der består af Xplora-mobilapplikationen, en smartphone og et SIM-kort, er en kommunikationstjeneste, der giver dig mulighed for at kommunikere med dit barn. Tjenesten gør det også muligt for dig, såvel som for andre, der har din tilladelse, at finde ud af hvor dit barn er. Denne teknologi fungerer kun, hvis vi kan indsamle og behandle visse personlige oplysninger om dig og dit barn.
Xplora-tjenesten vil derfor indsamle, behandle og overføre personlige data, inklusive lokaliseringsdata, til Xplora Technologies Denmark ApS (også betegnet som “Xplora Technologies Denmark” eller “vi”).
Vores indsamling og brug af data udføres i overensstemmelse med strenge retningslinjer for beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed. I udviklingen af Xplora-tjenesten tages særligt hensyn til brugerens privatliv, og vi indsamler ikke mere persondata end det er nødvendigt for, at Xplora-tjenesten kan fungere.
Xplora Technologies Denmark tager dit privatliv alvorligt. Vi overholder den nuværende lovgivning for behandling af personoplysninger og EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR). Vores privatlivspolitik er også designet i overensstemmelse med dansk lov.
Vi gør vores bedste for at beskytte dine personlige data ved at indføre passende sikkerhedsforanstaltninger, og ved at holde dig informeret om formålet og metoderne til vores behandling af personoplysninger og om de foranstaltninger, vi træffer for at beskytte dem.
Dine rettigheder
Den ansvarlige for håndtering af persondata for de nordiske brugere (Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island) er Xplora Mobile AS, Munkedamsveien 35, 0250 Oslo. Org. nr. 814499022. Xplora Mobile AS kan kontaktes via e-mail på policy@xplora.com
Du har altid ret til at kontakte Xplora Technologies Denmark ApS vedrørende dine rettigheder i overensstemmelse med regelværket for personoplysninger, heraf retten til information, indsyn, korrektion, sletning, dataportabilitet og retten til at gøre indsigelse mod en vis behandling af personoplysninger. Du kan til enhver tid anmode om at se de data, der behandles på dig. Dine data vil blive leveret hurtigst muligt – dog altid med svar inden for 4 uger.
Du har ret til at indgive en klage over vores håndtering af dine personlige data til den kompetente tilsynsmyndighed. I Danmark er denne myndighed Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, telefonnummer: 33 19 32 00. Mere information kan findes på www.datatilsynet.dk
Overførsel til udlandet.
Vi samarbejder med flere partnere til at få Xplora-tjenesten til at fungere.
Vi bruger Telavox som databehandler til trafikdata relateret til brugen af SIM-kortet. Disse data behandles og gemmes i Norge. Vi bruger også SMS-sendetjenester fra Link Mobility via deres servere i Norge. Vi benytter os af Maksimer AS til at udvikle vores platform til registrering af kunder og ordrer, og disse har derfor adgang til personlige oplysninger på platformen. Ved registrering og opfølgning af forespørgsler til vores kundeservice bruger vi Zendesk inc., som er leverandør af et cloudbaseret “ticketing” system. Personlige oplysninger, der inkluderes i dine forespørgsler til vores kundeservice, vil derfor blive gemt i clouden, både i Europa og USA. Fakturering og inkasso foretages af Collectia på vegne af os.
Derudover bruger vi Xplora Technologies AS som databehandler til at levere Xplora-appen, således at appen og uret kan kommunikere med hinanden. Med vores tilladelse har de engageret Infomark Co Ltd, ATENDER AS og Amazon Web services som deres databehandlere. Her bliver data lagret enten i Norge alle på Amazon Web Service servere i Dublin (Irland) og Frankfurt am Main (Tyskland).
Beskrivelse af typer af persondata vi indsamler og hvordan informationen bruges
Gennem vores levering og fakturering af Xplora-tjenesten til dig, samt dit og dit barns brug af Xplora-tjenesten, indsamler eller behandler vi følgende typer information fra dig og dit barn:
-
Lokationsinformation.
-
Dit navn.
-
Telefonnummer.
-
Brugernavn og e-mailadresse samt postadresse, hvis du har indtastet denne.
-
Trafikdata fra SIM-kort.
-
Login-oplysninger om din brug af Xplora-tjenesten
-
IP-adresse, Mac-adresse og mobilenhedsidentifikationsnummer (Enheds-ID eller IMEI).
-
Historik over logins og forkerte login-forsøg.
-
Identiteten på de personer, du tillader at kontakte dit barn, inklusive deres telefonnumre.
-
Oplysninger, du frivilligt kan indtaste i Xplora-tjenesten, f.eks. kaldenavne til kontakter eller billede tilknyttet kontakter.
-
Oplysninger om mobilapps, der er installeret eller nogensinde er installeret på telefonen, og statistikker om appbrug.
Vores juridiske grundlag for behandling af disse oplysninger er at opfylde aftalen med dig om levering af Xplora-tjenesten. Derudover behandler vi personoplysninger, hvis gældende lov, forskrifter, retssager eller regeringens ordrer kræver, at vi gør det.
Teens-appen er beregnet til børn og kan kun bruges sammen med en værges app. En forælder eller værge skal give samtykke i appen, før et barn under 16 år kan bruge tjenesten.
Behandling af personoplysninger ved samtykke
Vi behandler ikke dine personlige data til markedsføringsformål uden dit samtykke. Hvis der er givet samtykke, har du retten til at tilbagekalde det til enhver tid.
Udlevering af personoplysninger
Vi udleverer ikke dine personoplysninger til tredjeparter, undtagen i særlige tilfælde.
Vi vil være i stand til at videregive personlige oplysninger, inklusive lokaliseringsdata, til nødtjenester, når der foreligger en saglig grund herfor.
Derudover vil vi videregive personlige oplysninger, som vi er lovmæssigt forpligtet til at videregive. I tilfælde af at vi optræder i en forsikringssag, vil vi dele de oplysninger, der er nødvendige for at forsikringsselskabet kan behandle en eventuel forsikringssag.
Vi vil også være i stand til at skabe aggregerede data om vores kunders brug af tjenesten samt levere denne. Aggregerede data er statistik og indeholder ikke oplysninger, der kan identificere dig.
Vi sikrer, at information om indehaveren af telefonnummeret, der er knyttet til SIM-kortet i Xplora, ikke videregives til informationstjenester.
Sletning af personoplysninger
Lokationsdata slettes efter 72 timer.
Trafikdata relateret til brugen af SIM-kort slettes eller anonymiseres efter 6 måneder.
Din Xplora-konto, inklusive oplysninger der er registreret på din konto, vil blive slettet 45 dage efter, at du lukker din konto. Disse 45 dage er en såkaldt lukkeperiode, hvor informationen ikke vil være tilgængelig for dig. I dette tidsrum har du muligheden for at genaktivere din konto. Ved lukkeperiodens udløb vil alle data, der er knyttet til din konto, blive slettet, og du vil ikke være i stand til at genaktivere din konto på nuværende tidspunkt.
Andre kundeoplysninger om dig i forbindelse med dit mobilabonnement slettes 6 måneder efter, at dit abonnement er ophørt med at generere trafik.
Chatbeskeder
Chatbeskedhistorikken gemmes i, og slettes automatisk, efter 1 måned.
Ændringer i Privatlivspolitik
Hvis love og lovgivningsmæssige ændringer, sikkerhedsteknologi eller andre omstændigheder gør det nødvendigt for os at foretage væsentlige ændringer i vores privatlivspolitik, vil vi informere dig om det i god tid via SMS eller e-mail.
Mindre justeringer og opdateringer af privatlivspolitikken vil kun blive annonceret på vores hjemmeside www.xplora.dk
Kontakt os
Hvis du har spørgsmål vedrørende denne privatpolitik, Hjemmesidens praksis eller dine handler med Hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte os på:
Xplora Technologies Denmark ApS
Njalsgade 76, 3 sal UNIVATE,
2300, København S
Tlf.: + 45 70 71 50 75
E-mail: policy@xplora.com
CVR: 41352159
Xplora Technologies Denmark ApS politik for smartphones er sidst opdateret den 05.05.25
-----------------------------------------------------------------------------------
Xploras privatlivspolitik - børnevenlig version
1. Hvorfor vi indsamler oplysninger
Når du bruger din Xplora Teens telefon og Teens app, indsamler vi nogle oplysninger for at sikre, at alt fungerer korrekt. Dette omfatter din placering, så din familie ved, hvor du er. Dit privatliv og din sikkerhed er meget vigtige for os!
2. Hvem håndterer dine oplysninger?
Xplora er ansvarlig for at holde dine data sikre. Vi samarbejder også med pålidelige virksomheder om at opbevare dem sikkert. Hvis du eller dine forældre har spørgsmål, kan du sende os en e-mail på policy@xplora.com.
3. Hvilke oplysninger indsamler vi?
For at få din Xplora Teens telefon og Teens app til at fungere, indsamler vi:
-
Dit navn og telefonnummer
-
Din telefons placering
-
Kontakter, du tilføjer (f.eks. familie)
-
Beskeder, du sender og modtager
4. Hvornår indsamler vi ekstra oplysninger?
Hvis du deltager i konkurrencer eller særlige begivenheder, har vi måske brug for ekstra oplysninger som din postadresse for at kunne sende præmier. Vi beder dog altid om tilladelse først.
5. Hvem deler vi dine oplysninger med?
Vi deler aldrig dine data til annoncer. Vi deler dem kun med:
-
Betroede virksomheder, der hjælper med at opretholde funktionaliteten på appen og telefonen
-
Beredskabstjenester, hvis det er nødvendigt for din sikkerhed
-
Hvis loven kræver det
-
Til forskning, men aldrig på en måde, der identificerer dig
6. Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?
-
Lokaliseringshistorik: Slettes efter 72 timer
-
Kontooplysninger: Slettes 45 dage efter, at du har anmodet om det
-
Chatbeskeder: Slettes efter 1 måned
Vi tager dit privatliv alvorligt! Hvis du har spørgsmål, så bed dine forældre om at kontakte os.